مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ «دانشگاه مبدا تحولات کشور است»

 | تاریخ ارسال: 1401/5/26 | 

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه با تحول خواهی زنده است، گفت: دانشگاه مبدا تحولات است و این وظیفه سنگینی را بر عهده دانشگاه و دانشگاهیان می گذارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر :حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم  طرح یک هفته ای " حامیم " که با حضور دکتر سید حسن قدسی پور رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی برگزار شد گفت:‌ باور دانشجویان به اینکه دانشگاه مبدا همه تحولات جامعه بوده و هر اتفاقی که در جامعه می افتد مبدا آن  دانشگاه است هم آن ها را مسئولیت پذیر می کند و هم مسئولیت  دانشگاهیان را مهم تر می کند.
وی افزود : اگر قرار بود دانشگاه صرفا به امر تربیت آموزشی دانشگاه بپردازد جایگاهش بسیار پایین تر می شد و اگر جامعه می خواهد اصلاح شود باید دانشگاه مبدا همه تحولات آن شود.
وی افزود: توانمندی دانشجویان شرکت کننده در این برنامه، شناسایی استعدادها و  تقویت روحیه تحول خواهی از اهداف دیگر  طرح حامیم است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان‌کرد: در این طرح به‌دنبال پر کردن خلا عدم حضور دانشجو در دوره کرونا هستیم و تشکیل چنین برنامه ای بعد از دوران کرونا ضرورت داشت.
وی با تاکید بر اینکه ضرورت برگزاری چنین برنامه ای بدیهی و روشن است، گفت: توانمندسازی دانشجویان شرکت کننده در این برنامه به لحاظ بینشی و نگرشی جز اهدافی است که پیگیری می شود؛ در واقع یکی از اهدافی که به شدت به دنبال آن هستیم افزایش احساس مسئولیت اجتماعی دانشجویان نسبت به مسائل دانشگاه و جامعه است.
حجت الاسلام میراحمدی با تاکید بر اینکه شناسایی استعدادها و توانمندسازی آنها نیز طی این یک هفته در قالب برنامه حامیم، برای ما مهم است، خاطر نشان کرد: دانشگاه با تحول خواهی زنده است از این رو باید همواره به فکر برنامه ها و ایده های نو و خلاقانه باشیم. به همین دلیل برای جامعه علی الخصوص جامعه دانشگاهی تحول خواهی لازم است.
به گفته وی، همچنین  کار و فکر جمعی  از اهداف اصلی این برنامه است؛ آنچه مهم است این است که آشنایی دانشجویان و مشارکت آنها با یکدیگر منجر به کار و فکر  مشترک برای رفع مشکلات محیط دانشگاه شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیرافزود: همواره برداشتن وزنه های سنگین نیازمند فکر جمعی است؛ فرض ما این است که شرایط جامعه ما با دانشگاه با نیروی فکر جمعی ارزش پیدا می کند؛ امیدواریم از این برنامه  اتفاقات خاطره انگیز و ماندگاری باقی بماند و در دوره های بعد این توفیق باشد که افراد دیگری مشارکت کنند و از این استعداد و توان جمعی نهایت  استفاده را ببرند.
حجت الاسلام میراحمدی خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم که طی این یک هفته برادران و خواهران شرکت کننده تلاش کنند این برنامه به نحو شایسته و بایسته برگزار شود.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: تجربه نشان داده هر چه دانشجویان در دوره توانمند سازی بیشتر فعالیت داشته باشند در آینده تصمیم گیری بهتر و مسئولیت پذیری بهتری خواهند داشت.
 دکترسید حسن قدسی پور افزود : تجربه نشان می دهد کسانی که مسئولیت هایی ولو ساده را می‌پذیرند، در آینده هم مسئولیت پذیرتر می‌شوند و موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کنند.
وی در مورد ضرورت طرح حامیم افزود: کرونا آسیب‌هایی به جهان وارد کرده و از مهم‌ترین آسیب‌ها به اقتصاد بوده است و جی دی پی جهان حدود ۱۸ درصد تنزل داشته است. در این مدت خیلی کارها و نشست‌ها منحل شد که تبعاتی نیز داشت. یکی از تبعات خمودگی اجتماعی بود.
دکتر قدسی پور بیان کرد: کرونا به علت اجباری که جهت کاهش ارتباطات انسانی به علت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بر جامعه تحمیل کرد این بود که جامعه بشری و ارتباطات اجتماعی و اقتصادی و انسانی به نحو زیادی دچار مشکلات جدی شد و از وظایف عمده بر دوش ماست که این نقیصه را برطرف کنیم. ما همچنان در شیوه های عملکردی ملایم رفتار می کنیم تا فشاری وارد نشود تا این معضل هم مثل سایر معضلات جهان و کشور رفع شود.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: رهبر انقلاب هم نکات کلیدی برای رشد و رسیدن به اهداف انقلاب متذکر شده‌اند که باید روی آن برنامه‌ریزی دقیق شود.