پارک علم وفناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر حضور یازده هفته ای کمپ شکوفا در پارک علم وفناوری امیر کبیر

 | تاریخ ارسال: 1401/12/2 | 
مراسم اختامیه کمپ شکوفا با میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ در آمفی تئاتر دانشکده صنایع برگذار شد.
در این مراسم که حدود پنج ساعت به طول انجامید گروه های منتخب باحضور همراهان و والدین به صورت مهمان به ارائه ایده های خود برای آینده  و مقداری نزدیکی این ایده ها با واقعیت‌های مورد نیاز کشور پرداختند. که توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف آنها مورد بررسی و اصلاح برخی موارد به صاحبان ایده انتقال داده شد. در کل هدف از برگزاری این کمپ در این زمان آشنا شدن دانش آموزان مناطق مختلف  آموزش و پرورش و چالش های آنها در آینده مورد نظر بوده است.
 
 
کمپ آموزشی شکوفا یک کمپ آموزشی۱۱ هفته‌‏ای است که هر هفته شامل نیم  روز آموزشی (۴ ساعت) است. همچنین، یک دمو دی، در روز ارائه نیز در هفته هشتم برای این کمپ در نظر گرفته شده بود. مخاطبان این دوره تعداد ۶۰ نفر از پسران علاقمند و با استعداد در بازه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال بودند که توسط شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برای حضور در کمپ معرفی شده اند. حضور در کمپ آموزشی شکوفا نیازی به گذراندن آموزش‏های پیش‌نیازی نداشته و مهارت‌آموزان بدون نیاز به برخورداری از دانش قبلی می‏توانند در این کمپ حضور یابند. در اولین جلسه از این کمپ آموزشی، مهارت آموزان در تیم‌های ۴ الی ۵ نفر قرار گرفته تا علاوه بر آشنایی با مفاهیم خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی، تحقیقات بازار، مدل‌های مالی و سایر مفاهیم مرتبط با کسب و کار، بصورت تیمی ایده‌ کاربردی تیمشان را پیش برند. لازم به ذکر است ایده توسط اعضای تیم انتخاب می‌‌شود و نقش منتورها و تسهیل گران دوره در این مرحله صرفا هدایت تیم‌ها برای انتخاب ایده ای کاربردی است.

در هر جلسه از کمپ آموزشی شکوفا، علاوه بر آموزش و منتورینگ تیم‌ها، از فردی که در حوزه کسب و کار و  استارتاپ خود می‌تواند انتقال تجربه مؤثری اعم از چالش‌ها، شکستها، موفقیت‌ها و ... داشته باشد، دعوت می‌شود تا گپ و گفتی دوستانه با مهارت‌آموزان داشته باشد و تجربه خود را با آنها به اشتراک بگذارد. در این دوره تلاش می شود، مهارت‌آموزان، فضایی متفاوت از آنچه تاکنون در مدرسه و سایر فضاهای آموزشی داشته‌اند را تجربه کنند و بتوانند مسیری تازه و جذاب برای آینده شغلی و حرفه ای خود ترسیم نمایند. درگیر بودن مداوم مهارت‌آموزان با ایده های خود، بررسی و نقد ایده‌های سایر تیم‌ها، قرارگرفتن در محیط رقابتی سالم، چالش‌های ذهنی مداوم، رسیدن به خودشناسی و فراگرفتن مهارتهایی همچون حل مساله، برقراری ارتباط موثر با اعضای تیم خود و سایر افرد، خود مدیریتی، مدیریت زمان، فن بیان و اصول مذاکره و .. از دیگر ویژگی های مثبت و اثرگذار این دوره است.