کسب جایزه سال البرز توسط محققان پارک علم و فناوری دانشگاه در بخش مخترعین

 | تاریخ ارسال: 1401/2/31 | 

همایش شصتمین سال جایزه البرز

عبدالرحمان حسینی‌فر و آرش قاضی‌تبار از محققان پارک علم و فناوری دانشگاه، در بخش مخترعین، جایزه سال البرز را دریافت کردند.
 همایش معرفی و تقدیر از برندگان جایزه البرز ۱۴۰۱ در بخش نخبگان عصر روز (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه) با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد. مهندس حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه جایزه البرز سابقه ۶۰ ساله دارد، گفت: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به سنت وقف در حوزه علم نیاز دارد از این رو، اقدامات  موثری برای آشنایی مردم با جایزه البرز صورت گرفته است. 
دبیرکل جایزه البرز تاکید کرد: درمجموع چهار میلیارد تومان از محل درآمدهای بنیاد فرهنگی البرز به برندگان جایزه در سال ۱۴۰۱ اعطا می‌شود. وی تصریح کرد: در بخش دانشجویان به ۴۳ نفر شامل ۱۰ نفر در رشته های علوم پزشکی و ۳۳ نفر در رشته های علوم پایه، فنی مهندسی و انسانی که به آنها جایزه ۵۰ میلیون تومانی همراه با لوح تقدیر و تندیس جایزه اعطا می‌شود.


 
وی در ادامه بیان کرد: در بخش مخترعان به پنج نفر جایزه ۷۰ میلیون تومانی همراه با لوح تقدیر و تندیس جایزه، در بخش طلاب به هفت نفر جایزه ۵۰ میلیون تومانی همراه با لوح تقدیر و تندیس جایزه و نهایتاً در بخش دانشمندان به پنج نفر جایزه ۲۲۰ میلیون تومانی همراه با لوح تکریم و نشان البرز اعطا می‌شود.

عبدالرحمان حسینی‌فر و آرش قاضی‌تبار از محققان پارک علم و فناوری دانشگاه، مخترعینی بودند که در شصتمین همایش البرز با اهدای لوح تقدیر، نشان البرز و جایزه از آنها تجلیل شد.
منبع خبر:
http://alborz-prize.ir