سومین فراخوان طرح جوانه

 | تاریخ ارسال: 1401/3/31 | 

برنامه گرنت فناوری، با هدف ارتقاء فعالیت‌های توسعه و تجاری‌سازی فناوری در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و حرکت به سوی شکل‌گیری دانشگاه‌های نسل سوم، پاسخگو، کارآفرین، جامعه‌محور، مولد، ثروت‌ساز و ارزش‌آفرین برنامه‌ریزی شده است. در واقع این برنامه سازوکار اجرایی و مالی است که بخشی از منابع مالی فعال در عرصه توسعه فناوری و نوآوری را در یک چرخه کاری هدفمند، به حوزه فناوری و نوآوری این موسسات هدایت می‌کند.
اجرای این برنامه به منظور تحقق هدف فوق، با راهبری و هدایت معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف به عنوان نهاد مجری ملی و با پشتیبانی نهادهای ملی حامی، مانند سازمان برنامه و بودجه، معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و دیگر حامیان ملی، برنامه‌ریزی شده است. در این برنامه پارک‌های علم و فناوری علاوه بر مسئولیت اجرای برنامه در سطح محلی، مسئولیت تأمین بخشی از منابع مالی-حمایتی برنامه را بعهده دارند. دبیرخانه ملی این طرح زیر نظر دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری فعالیت می‌کند و مسئولیت هماهنگی اجرای برنامه گرنت فناوری را در سطح ملی بعهده دارد.

اعضای هیات علمی دانشگاه­ها و موسسات پژوهشی که استاد راهنمای پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری هستند، مخاطبین اصلی طرح جوانه خواهند بود.
پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی به عنوان سازمان حامی مشارکت خواهند داشت.
الویت های سازمان های حامی برنامه گرنت فناوری جوانه جهت حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی:
فناوری اطلاعات و ارتباطات: ۱-ارائه خدمات ابری و صادرات به کشورهای منطقه ۲- صادرات داده های فرهنگی و هنری ۳- ایجاد زیرساخت های سیستم عامل باز و فراگیر نمودن کاربرد آن در ایران و کشورهای فارسی زبان منطقه ۴- کاربرد IOT در مسائل امنیت غذایی، مدیریت مصرف آب و شهر هوشمند ۵- ارسال مرسولات پستی با استفاده از پهباد ۶- گوشی موبایل هوشمند
صنعت نفت: ۱- بهینه سازی مصرف سوخت ۲- توربواکسپندر و کمپرسورهای اسکرو ۳- کاتالیست هایی که تاکنون تولید نشده است ۴- دستیابی به لیسانس های تولید محصولات پتروشیمیایی یا پالایشگاهی ۵- ازدیاد برداشت و افزایش بازیافت مخازن نفتی ۶- توسعه ICT در صنعت نفت
دفاع: ۱- علوم شناختی ۲- علوم زیستی و سلامت ۳- مهندسی زیستی ۴- ژئوفیزیک و اقلیم شناسی ۵- تهدیدات اقلیمی- زیست محیطی ۶- امنیت غذایی ۷- الکترونیک و ارتباطات ۸- میکروالکترونیک و نانوالکترونیک ۹- حوزه سایبری، هوش مصنوعی و فرماندهی کنترل ۱۰- کوآنتوم در همه زمینه ها ۱۱- اپتیک، لیزر و فوتونیک ۱۲- صوتیات در همه زمینه ها ۱۳- فضای مجازی و کلان (ابر) داده ۱۴- زنجیره بلوکی و محاسبات ابری ۱۵- اینترنت اشیاء (IOT) ۱۶- مواد هوشمند ۱۷- مواد پیشرفته ۱۸- انرژی های نو ( تولید و ذخیره سازی)
این برنامه در سه بخش حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های فناورانه و نوآورانه، حمایت از تحقیقات فناورانه و نوآورانه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی اعضای هیات علمی و محققین در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و حمایت از شرکتی‌های نوپا فناور و نوآور زایشی این موسسات، و از طریق فراخوان سراسری انجام می‌گیرد.
لینک ثبت­‌نام: https://pit.msrt.ir/fa/page/۱۴۲۸/
شماره تماس کارشناسان پارک:
سرکارخانم فرجی: ۶۶۴۶۲۲۱۰
سرکار خانم متقی: ۶۶۴۰۳۱۸۳
بازه زمانی ثبت نام: از تاریخ ۰۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ لغایت ۱۵/ ۰۴/ ۱۴۰۱