پارک علم وفناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر شرکت ترمیم عضو سریر

 | تاریخ ارسال: 1401/8/4 | 
پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر

روابط عمومی پارک علم وفناوری امیر کبیر  گفتگو با  شرکت "ترمیم عضو سریر"

چاپ اختراع با عنوان: Activation of poly lactic acid (PLA) modification of its surface by electodeposition of catechol modified chitosan, for use in biomedical implants  در کشور انگلستان  (UK Patent)




     
      طراحی پروتز برای جایگزینی اندام از دست رفته با پیشرفت تکنولوژی های مدرن مرتبا رشد داشته است. نقص عضو منجر به نیاز به پروتز میتواند مادرزادی، یا در اثر ضربه، تصادف، جنگ، بیماری هایی مثل دیابت سرطان و غیره به وجود بیاید. در ایران بر اساس اعلان رسمی سازمان بهزیستی تعداد یک میلیون و سیصد هزار معلول در کشور به صورت رسمی وجود دارند که ۴۵۰ هزار نفر آنان معلول جسمی حرکتی می باشند. به دلایل مختلف  از جمله دلایل زیبایی شناختی، عدم راحتی پروتز، وزن بالا، عدم وجود کارآیی در پروتز، عدم توانایی در تامین هزینه پروتز و رشد فرد، که مشکل اصلی پروتز ها در کودکان است،استفاده از پروتز در بین افراد دچار نقص عضو هنوز محدود است. بعلاوه روش های سنتی و مواد تولید پروتز و ایمپلنت در گذر زمان گران و گرانتر شده که دلیل این امر نیاز به تطابق کامل با عضو باقی مانده، و پروسه تولید طولانی و گران قیمت تولید آن ها می باشد. بنابراین، روش های سنتی پاسخگوی نیاز موجود نخواهند بود و ورود تکنولوژی های نوین در تولید باعث منسوخ شدن این روش ها در دنیا شده است. مواد تولید شده توسط مخترعین، گامی بزرگ در پیشبرد این علم در علم و صنعت محسوب می شود.
شرکت "ترمیم عضو سریر" (سهامی خاص)، به شماره ثبت ۵۸۹۲۲۰ واقع در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر، با همت جمعی از نخبگان، متخصصین داخلی و خارجی، اساتید دانشگاهی، دانشمندان و با کمک تکنولوژی های روز دنیا، دانش انحصاری تولید پروتز و ارتز با استفاده از تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی را در راستای خدمت به هموطنانمان در ایران ارائه می دهد. تمامی محصولات تولید شده در "شرکت ترمیم عضو سریر" به صورت کامل در داخل ایران طراحی، آزمایش و تولید می شوند و کیفیت محصولات در سطح محصولات باکیفیت جهانی می باشد. شرکت ترمیم عضو سریر با افتخار، تنها تولید کننده پروتزهای بیونیک در غرب آسیا بوده و تکنولوژی منحصربه فرد آن در دست محققین و دانشمندان شرکت "ترمیم عضو سریر" در راستای خدمت به بشریت به کار گرفته شده است.