روابط عمومی پارک علم وفن آوری دانشگاه امیر کبیر مصاحبه با سرکار خانم مهندس فرجی رئیس اداره پذیرش و نظارت بر طرح ها در ارتباط با طرح دستیار فناوری

 | تاریخ ارسال: 1402/3/28 | 
مصاحبه با سرکار خانم مهندس فرجی رئیس اداره پذیرش و نظارت بر طرح ها در ارتباط با طرح دستیار فناوری
توضیحاتی در مورد کلیات طرح بفرمایید:
طرح دستیار فناوری با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و راهبری پارک های علم و فناوری، فرصت کسب مهارت‌های مرتبط با کارآفرینی، کار تیمی، دانش تجاری و پیشگامی در عرصه فناوری و نوآوری را فراهم می‌نماید.
دانشجویان با شرکت در این طرح تجربه همکاری با شرکت های فناور فعال در پارک علم و فناوری را کسب کرده و علاوه بر تجربه عملی دانش آموخته شده در دانشگاه با فضای ایجاد کسب و کار و مسائل مدیریتی ایجاد کسب و کارها در محیط واقعی آشنا می‌شوند.
شرکت‌های فناور عضو پارک علم و فناوری نیز با شرکت در این طرح می‌توانند از دانشجویان مستعد و علاقمند به همکاری جهت انجام فعالیت های تخصصی استفاده نمایند.
شرایط ثبت نام در طرح برای دانشجویان را بفرمایید؟
دانشجویان مقطع کارشناسی پس از پایان نیمسال ششم، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پس از پایان نیمسال دوم و دانشجویان مقطع دکتری پس از پایان نیمسال چهارم می توانند تقاضای شرکت در طرح دستیار فناوری را بدهند.
 دانشجو لازم است واحدهای نیمسالی را که در طرح دستیار فناوری شرکت می‌کند به نحوه ای اخذ نماید که زمان کافی برای شرکت در دوره کارورزی را داشته باشد. مدت زمان کلی طرح دستیار فناوری ۶ ماه و در مجموع ۳۰۰ ساعت می باشد.

دانشجویان برای ثبت نام در طرح  لازم است مدارک زیر را بارگزاری نمایند:
  • تصویر کارت ملی و کارت دانشجویی
  • تصویر فرم مجوز شرکت در دوره
  • رزومه آموزشی، پژوهشی و اجرایی متقاضی در قالب فایل pdf
شرایط ثبت نام در طرح برای شرکت‌ها شامل چه مواردی است؟
شرکت های فناور عضو پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در محل پارک استقراردارند و قرارداد آنها حداقل تا پایان سال اعتبار دارد می‌توانند در سامانه طرح ثبت نام نموده و نسبت به بارگزاری طرح مورد نظر برای همکاری با دانشجویان اقدام نمایند.
مزایای حضور در دوره برای دانشجویان چیست؟
 در انتهای دوره علاوه بر دریافت گواهی نامه دانشجویان مقطع کارشناسی به ازای هر ۵۰ ساعت کار ۱ میلیون تومان، دانشجویان کارشناسی ارشد ۲ میلیون تومان و دانشجویان دکتری ۳ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.
ثبت نام  دانشجوها و شرکت ها از چه طریقی امکان پذیر است؟
سایت طرح دستیار فناوری به نشانی parkintern.ir تمامی مراحل از  ثبت نام  تا ارزیابی پایانی دانشجو و شرکت‌های میزبان را شامل می‌شود. سایت طرح دستیار فناوری بخش های مختلفی دارد که افراد می‌توانند با استفاده از بخش‌های مختلف سایت با طرح دستیار فناوری آشنایی بیشتری پیدا کرده و در نهایت برای ثبت‌نام در طرح اقدام کنند.
کاربران پس از ورود به سایت parkintern.ir  می‌توانند در بازه زمانی معین برای ثبت نام اقدام کرده و سپس پیگیری های مربوط به پذیرش ثبت نام خود را نیز داشته باشند.
 لطفا مراحل ارزیابی و انتخاب متقاضیان را شرح دهید:
ارزیابی و انتخاب متقاضیان در چند مرحله انجام می‌شود:
  1. ارزیابی اولیه
پس از زمان ثبت‌نام طرح مربوطه از طریق سایت parkintern.ir  ، پارک علم و فناوری در مرحله اول شرایط و مدارک متقاضیان را بررسی کرده و درخواست افرادی که واجد شرایط هستند را تایید می‌کند.
  1. انتخاب متقاضی برای مصاحبه توسط شرکت های میزبان
موسسات و شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری، دانشجویان واجد شرایط را متناسب با نیاز فناورانه خود برای شرکت در جلسه مصاحبه انتخاب می نمایند.
  1. مصاحبه در شورای پذیرش
متقاضیان واجد شرایط در جلسه حضوری مصاحبه که با حضور نمایندگان شرکت‌ها و نمایندگان پارک علم و فناوری برگزار می شود، شرکت می نمایند.
  1.  تایید نهایی توسط کمیته ارزیابی
 بعد از برگزاری جلسه مصاحبه حضوری در شورای پذیرش تایید نهایی متقاضی در سامانه ثبت می‌شود.
  1. امضای قرارداد دستیار فناوری بین متقاضی و شرکت یا سازمان مربوطه
پس از  پذیرش نهایی متقاضی قرارداد همکاری بین شرکت و دانشجو منعقد می‌گردد.
پس از انجام این مراحل دانشجو و شرکت همکاری خود را آغاز خواهند کرد. در مسیر اجرای طرح لازم است هر یک از دانشجویان و شرکت‌های حاضر در طرح به صورت ماهانه عملکرد طرف مقابل را در سایت parkintern.ir ارزیابی و امتیازدهی نماید. که این امتیاز معیار تخصیص مزایای طرح خواهد بود.
عدم ارائه گزارش ماهانه به معنای عدم همکاری دانشجو با شرکت بوده و منجر به محرومیت دانشجو و شرکت از مزایای طرح خواهد شد.
آیا مزایای طرح شامل همه دانشجویان شرکت کننده در طرح میشود؟
خیر، گواهی نامه و مبلغ طرح صرفا به دانشجویانی که پس از عقد قرارداد شرایط زیر را احراز نمایند تعلق خواهد گرفت:
  • گذراندن ۳۰۰ ساعت کامل در شرکت در راستای اجرای طرح
  • اخذ امتیاز بالای ۷۰ از شرکت  میزبان
  • ثبت امتیازات ماهانه برای شرکت میزبان در سامانه