روابط عمومی پارک علم و فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا (بنیاد مستضعفان )تفاهم‌نامه امضا کردند.

 | تاریخ ارسال: 1402/8/17 | 
پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا (بنیاد  مستضعفان )تفاهم‌نامه امضا کردند.
در این مراسم سید فرهنگ فصیحی؛ رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اهمیت همکاری این پارک با صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر سینا اظهار کرد: این قبیل ارتباطات که در واقع منجر به شبکه‌سازی در بخش عرضه علم و فناوری و تقاضا می‌شود. چنین همکاری‌هایی اهمیت بسیار بالایی دارد که متأسفانه جای آن در کشور تا حدودی خالی است. امیدواریم تفاهم‌نامه‌های این چنینی در حد صحبت باقی نماند و اجرایی شود و در راستای جزئیات تفاهم‌نامه بین پارک علم و فناوری امیرکبیر و شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا ظرفیت‌های این پارک به خوبی شناسایی شده و به صنعت متصل شوند.
 

وی افزود: در چند دهه اخیر دانشگاه‌ها تبدیل به نهادهایی دو لبه شده است یعنی دانشگاه می‌تواند در زمینه تئوری و پژوهش به طور مستقل پیش برود و اگر کسی نباشد که نتیجه تحقیقاتی دانشگاهی را به‌کارگیری کند حجم زیادی مقله علمی در کتابخانه‌ها پر می‌شود. همچنین دیگر زمان اینکه دانشجو و محقق را با زود و اجبار وارد فضای عملیاتی و صنعتی کنیم گذشته است. اگر مجموعه یا نهادی بتواند در تعریف تقاضا و ارتباط صنعت و دانشگاه تسهیل‌گری کند کار کلیدی انجام داده است. حقیقت این است که صنعت و دانشگاه به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: صنعت برای تولید محصول نیازهای فوری دارد در حالی که دانشگاه به تدریج محصول و خدمات مختلف را طراحی و تعریف می‌کند. در این میان مجموعه‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، پارک‌ها و پلتفرم‌ها میتواند تسهیل‌گر ارتباط صنعت و دانشگاه باشند. با توجه به ظرفیت‌هایی که در شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا وجود دارد بسیار امیدواریم شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری امیرکبیر به صنعت متصل شوند. اگر الگوی همکاری پارک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا فراگیر شود بعد از مدتی شبکه عرضه‌کنندگان فناوری به شبکه نیازهای واقعی شرکت متصل می‌شود.


در ادامه یاسر خانی؛ مدیرعامل شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا عنوان کرد: با توجه به اینکه عمده شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری امیرکبیر صنعتی هستند همکاری بین شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا و  پارک فناوری امیرکبیر منجر به تبدیل ایده‌ها به برنامه‌‌های اجرایی می‌شود. شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا در کنار پارک علم و فناوری امیرکبیر با تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارتباط دارد و همین موضوع سبب می‌شود جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور تسهیل و هچنین از بدنه دانشی و پژوهشی دانشگاه به نحو احسن استفاده شود.
مدیرعامل شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا ادامه داد: ان‌شاءالله این تفاهم‌نامه سبب خیر و برکت برای جامعه اقتصادی و جامعه نوآوری و دانشگاهی کشور باشد. ما به دنبال رساندن تفاهم‌نامه به مرحله اجرایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.