بازدید رئیس دانشگاه و رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه از بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار

 | تاریخ ارسال: 1402/9/21 | 
بازدید رئیس دانشگاه و رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه از بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همراه رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه و معاون پژوهش و فناوری، روز دوشنبه در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار، از غرفه دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کردنددکتر علیرضا رهایی در حاشیه بازدید از غرفه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه و فعالیت‌های تحقیقاتی در کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه توسعه علم و فناوری در این محل فرصت خوب و مغتنمی است تا نمونه‌ای از محصولات دانش بنیانی که توسط دانشگاه‌ها و پارک‌ها ارائه شده یا می‌شود، بتواند در معرض دید عموم قرار گیرد. وی تاکید کرد: برداشت من این بوده است هر کدام از این محصولات اعم از پزشکی، صنعت دارویی یا ... به نوبه خود حاصل تلاش و فعالیت‌های گسترده در شرکت‌های دانش‌بنیان و با مشارکت بعضا اعضای هیات علمی و دانشجویان است. خوشبختانه تحول بزرگی در کاربردی کردن نتایج مطالعات علمی اتفاق افتاده است  تا این محصولات بتوانند عرضه شوند و در زندگی و بهبود فعالیت‌های مردم نقش جدی داشته باشند.


رهایی: در پارک علم و فناوری پشتیبانی جامع و خوبی از واحد‌های فناور انجام می‌گیرد تا این واحد‌ها با آزادی عمل و پشتیبانی خوب، تولید محصول خود را توسعه دهند.
رهایی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شرایط کنونی ارزش ویژه‌ای برای این فعالیت‌های علمی قائل است، گفت: در برج‌های مختلف فناوری این دانشگاه امکانات خوبی در اختیار محققان قرار می‌گیرد. همچنین در پارک علم و فناوری پشتیبانی جامع و خوبی از واحد‌های فناور انجام می‌گیرد تا این واحد‌ها با آزادی عمل و پشتیبانی خوب، تولید محصول خود را توسعه بدهند و بتوانند خدمات خوبی به صنعت کشور و بخش‌های خدماتی برای زندگی مردم داشته باشند. سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پژوهشگران و محققان توصیه کرد: کار‌های تحقیقاتی دشوار و نیازمند صبر و حوصله است برای اینکه ما بتوانیم یک محصول با کیفیتی به بازار ارائه کنیم که علاوه بر اثر گذاری خوب، پیامد منفی نداشته باشد، نیازمند این هستیم که کار تحقیقاتی با برنامه کلان انجام شود و با صبر و حوصله ادامه یابد. بعضا اگر در مسیر کار مشکلات یا عدم موفقیتی پیش می‌آید، ناامید نشویم و با امید و عزم راسخ به سمت تولید محصولات با کیفیت و در سطح مطلوب برای مردم گام برداریم.


همزمان با فرا رسیدن هفته پژوهش، بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار از ۲۰ تا ۲۲ آذر ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.