نرم افزار یادگیری امیر کبیر(نیما)

 | تاریخ ارسال: 1403/3/21 | 

مدیر عامل
مهندس  علی مرادی

با ایجاد و توسعه سامانه‌های ارتباطی مبتنی بر وب و همگام با فراگیری شیوه‌های نوین آموزش در دنیا، سامانه نیما (نرم‌افزار یادگیری مجازی امیرکبیر) از سال ۱۳۸۸ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بهره‌برداری رسید. با توجه به رضایت
اساتید و فراگیران و وجود درخواست‌هایی از سایر سازمان ها  برای استفاده از سامانه، روند ثبت شرکتی به عنوان مالک و صاحب امتیاز سامانه نیما در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز گردید. شرکت رایاپردازش هوشمند امیرکبیر در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز نمود و از آن زمان تاکنون خدمات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف آموزشی و سازمانی ارائه نموده‌است.

در زیر به برخی مجوزها و تأییدیه‌های شرکت و سال اخذ آن‌ها اشاره می‌شود:
  • سال ۱۳۹۴: عضویت در نظام صنفی رایانه‌ای کشور
  • سال ۱۳۹۵: اخذ گواهی دانش بنیان
  • سال ۱۳۹۵: اخذ تأییدیه فنی نرم‌افزار از شورای عالی انفورماتیک
  • سال ۱۳۹۵: دریافت گواهی سمتا از وزارت دفاع جمهوری اسلامی
  • سال ۱۳۹۵: برگزیده شدن در «اولین جشنواره محتوای الکترونیکی با طعم مهارت»
  • سال ۱۳۹۶: اخذ مجوز شورای عالی انفورماتیک
  • سال ۱۳۹۶: اخذ مجوزهای مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت ارشاد
  • سال ۱۴۰۳: اخذ گواهی ارزیابی امنیتی نرم‌افزار (آپا)
  • سال ۱۴۰۳: گواهینامه خدمات سازمان پدافند غیرعامل
سامانه نیما با امکان ذخیره‌سازی خودکار جلسات، گزارش حضور و غیاب، پنل کاربری با سطوح دسترسی متفاوت برای مدیر، مدرس و فراگیران و سایر امکانات رایج کلاس‌های مجازی، قابلیت میزبانی از ۵۰۰ کاربر همزمان در هر جلسه و نیز قابلیت برگزاری تعداد نامحدود جلسات همزمان را دارا می‌باشد.
پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته شامل پایش وضعیت سرورها و رفع عیب شبانه‌روزی در کنار محیط کاربرپسند و امکانات سامانه باعث شده تا سازمان‌های معتبری مانند بانک ملی، بانک کشاورزی و سازمان اتکا در کنار سایر سازمان‌ها و دانشگاه‌ها از خدمات ارائه شده توسط این شرکت رضایت داشته باشند.
در راستای پوشش برخی نیازهای مشتریان (صدور گواهینامه، آزمون، نظرسنجی، پخش ویدئو، اشتراک‌گذاری مستندات و غیره) این شرکت اقدام به یکپارچه‌سازی سامانه کلاس مجازی نیما با سامانه مدیریت یادگیری Moodle نموده‌است. همچنین در جهت کمک به بهره‌برداری هر چه بهتر کاربران از سامانه، خدماتی مانند ورود اطلاعات (کاربران، دروس، سؤالات آزمون و غیره)، پشتیبانی تلفنی و اطلاع‌رسانی پیامکی قبل از جلسات آنلاین، توسط شرکت ارائه می‌گردد.